Friday, September 18, 2009

Week 30: Raya la, beb.

besok raya la! bosan..dah lama aku tak celebrate raya. aku rindu sgt kuih yg dibuat oleh mama Nata Shariff. aku rindu sgt bihun goreng dan kari ayam yg slalu dihidangkan kat rumah pak cik aku. dandandan oh tuhanku, aku rindu sgt duit raya! taula walaupun aku bukan minah tapi disebabkan pak cik aku kahwin melayu dan masuk agama islam, maka sebagai anak saudaranya dapatla i ber-benefit masa duit raya diedarkan! dan bukan main duit kecik taaauuu - jumlahnya besar!

bosan. dah 5 tahun dah tak sempat berhari raya. dan untuk meng-make matters worse, geng aku kat kajang berbuat planning nak pergi roadtrip. kau kata sial tak?! dandandan untuk meng-make matters WORST, diorang sume dapat cuti hingga selasa minggu depan! sial. knapa takde cuti semacam tu kat australia? percentage orang beragama islam yg menyambut hari raya kat negara ni pun agak besar jugak, knapa tak diisytiharkan cuti awam?? sial. diskriminasi la panggil tu. hanya tau christmas je...yg tak beragama kristian tu, takya kisah issit?!

bosan. sial aku terfikir bile hari isnin menjelang, geng aku akan best berseronok cuti main mabuk sial. aku plak kena pergi disuntik untuk vaccine hepatitis A + B dan tetanus la, booster la apa-apa sume main datang. benci. dahla aku dah meng-expect-kan sakit, lagi nak terfikir mereka yg berseronokan di malaysia. bosan.

selamat hari raya in advance. ingatilah aku yg kesian kat sini tanpa kuih-muih, kari rendang, cuti awam dan duit raya. ah tapi yg paling best yg aku TAK RINDU LANGSUNG - bunyi mercun. sial budak-budak tu sume yg slalu main kat padang belakang rumah aku sampai tido pun tak lena!

3 Comments:

At 9/19/09, 12:06 AM, Anonymous siewlan said...

sial. i pun rindu mihun campur kari ayam. ish. air liur meleleh karang. kasian... woo woo woo...

 
At 9/20/09, 3:55 AM, Blogger dAv said...

dude you should come up to newy. thrs a huge mat&minah group here and gonna be a few open hses. have been gorging myself with awesome malay fd the past few weeks during puasa and even broke fast in a mosque! ayam masak merah, udang masak lemak, rendang, satay...u name it they got it. seriously if uve time. hezrie's here as well so yeah :)

 
At 9/21/09, 11:38 AM, Blogger ..melanie.. said...

AHHH! why you tell me now..?? oi, i was at darling harbour yesterday and saw flyers promoting mfest for this coming weekend..so i guess you're coming down for that? oh man, we should meet up dude! don't know if i'm gonna be able to make it up to newey anot but i'll be there in spirit! think of me when you bite into that satay.

 

Post a Comment

<< Home